لنز چشم خطر ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد؟

لنز چشم خطر ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد؟

کرونا ویروس مرموزی و البته زیرکی است. به همین دلیل بهتر است همه راههای ورودی این ویروس به بدن را ببندید. یکی از راههایی که ویروس کرونا می تواند از طریق آن وارد بدن شود، تماس دست آلوده با چشم است. به همین دلیل آکادمی چشم پزشکی آمریکا در بیانیه ای به کسانی که از لنزهای تماسی استفاده می کنند توصیه کرده تا در دوران همه‌گیری بیماری کرونا از عینک استفاده کنند.


به گزارش مدیکال دیلی استفاده از لنزهای تماسی می تواند افراد مصرف کننده را در معرض خطر آلودگی با کروناویروس جدید قرار دهد. استفاده از لنزهای تماسی می تواند موجب خارش و سوزش چشم ها شود. احساس ناراحتی چشم ها می تواند فرد را وادار به مالش چشم ها با دست خود کند. از آنجایی که پرهیز از لمس صورت، از جمله دهان، بینی و چشم ها برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید19 توصیه شده است، انجام این کار به واسطه استفاده از لنزهای تماسی می تواند به بروز مشکلی بزرگ منجر شود. به گزارش عصر ایران، اگر دست های فردی که از لنزهای تماسی استفاده می کند به ویروس آلوده باشد، لمس و مالش چشم ها می تواند ابتلا به بیماری کووید19 را به همراه داشته باشد. چشم ها به بینی متصل هستند، ویروس می تواند به راحتی به دستگاه تنفسی فرد نفوذ کند.

 


 


آکادمی چشم پزشکی آمریکا اخیرا طی یک بیانیه به افرادی که از لنزهای تماسی استفاده می کنند توصیه کرده است تا طی دوران همه‌گیری بیماری از عینک استفاده کنند. استفاده از عینک نه تنها به افراد در پیشگیری از لمس صورت خود کمک می کند، بلکه یک لایه محافظ دیگر در برابر کروناویروس را در اختیار آنها قرار می دهد. عینک ها می توانند منطقه بزرگ‌تری از صورت را محافظت کنند. آنها می توانند همانند یک محافظ در برابر قطرات آلوده ای که در هوا پخش می شوند، عمل کنند. البته باید به این نکته اشاره داشت که میزان کارایی عینک های طبی برای محافظت در برابر ویروس به اندازه عینک های ایمنی نیست.

 

 


اما اگر همچنان می خواهید در طی دوران همه‌گیری بیماری از لنزهای تماسی استفاده کنید، کارشناسان شستشوی منظم دست ها پیش از گذاشتن و برداشتن آنها را توصیه کرده اند. زمانی که با نیاز به مالش چشم ها مواجه هستید نیز استفاده از یک دستمال تمیز به جای دست ها توصیه شده است.

 

 

 

منبع نی نی سایت

۰ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

دکوراسیون اتاق خواب کودک و نوزاد
babyproduct.blog.ir
راهنمای خرید وسایل نوزاد و سیسمونی

آخرین مطلب
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه